Tuesday 27 December 2011

wedding di pulau pinang bhgn 1

weekend aritu..aku ngan kawan aku jalan-jalan p penang..sebenarnya bukan jalan-jalan...
kitorang p kenduri kawen kawan...

yang lainnye...kami naik keretapi...hehehehe..boleh tahan seronok gak...kami sengaja amik tiket keretapi sebab nak merasa naik keretapi jarak jauh..huhuhu..

kebetulan, kawan aku lak tak pernah naik keretapi...jadi sebagai kawan yang sangat kesiankan nasib kawan aku ni..aku pun buat keputusan untuk menemani beliau untuk g penang naik keretapi...

kitorang beli tiket 2 way...senang la..tak payah la nak cari tiket nak balik kl pulak nanti...so, ari sabtu hari tu...kami janji untuk jumpa di kl sentral..yup...sebab kami naik keretapi tu kat kl sentral..huhuhu

untuk rasa lagi cam merantau...kami beli la air konon buat bekal atas keretapi...kitorang pun tunggu la...aku rasa makin resah sebab, masa yang tercatat pada tiket pukul 8:45 pagi..tapi, pukul 9 keretapi tak muncul-muncul gak...

tapi ok la...bukan kami je yang tunggu..ramai...so, aritu...kami bertolak agak lambat...dalam kul 9++ baru bertolak..so sekarang, aku dah faham dengan jadual keretapi..mereka ini akan lambat...

kawan aku yang jadi pengantin tu pun cakap camtu...takpe la, asalkan selamat sampai...

kami sampai butterworth dalam pukul 4:45 petang..boleh tahan lama gak duk dalam keretapi...huhu..sampai aku naik bosan..mula la melilau kat gerabak orang lain..huhuhuhu....

dalam train, ada gak orang yang jual 'jajan', biskut, mee goreng  dan nasi lemak..tapi, tau-tau je la..benda yang terhad ni..harga pun melambung tinggi...oleh sebab lapar..aku bantai mee goreng, dan kawan aku lak makan nasi lemak...

lepas kenyang dan suka hati..kami pun berehat-rehat sambil tengak pokok-pokok yang melambai-lambai di kiri dan kanan kami..huhuhu..

boleh tahan gak ye pokok buah-buahan..yang aku tengok, rambutannye...perghhh...sumer dah masak..merah-merah gitu...

masuk ke negeri perak..aku tengok banyak sawah padi kat kiri kanan landasan train ni...siap ada pesawah tengah tanam anak benih pokok padi...memang banyak la...cantik pun cantik...
jadi aku buat kesimpulan, orang perak suka berbudi pada tanah a.k.a suka bercucuk tanam.

masuk negeri pulau pinang lak..aku tengok..banyak betul reban kat tepi landasan...reban itik, kerbau, lembu, angsa..macam-macam lagi...yang menarik..aku tengok..reban itik..mak aiii..besar giler..beratus ekor gak la..ni mesti buat bisnes ni...
disebabkan pelbagai haiwan dan ternakan yang aku dapat tengok kat tepi landasan ni..aku wat kesimpulan, orang penang suka menternak..hhuhuuhu

bagus-bagus...=)
kesimpulannya, memang best la naik train g penang..korang cube la..
macam-macam jenis seat korang boleh pilih..dari yang ekonomi..hinggga lah yang ada bilik, katil, komputer dan pelbagai lagi..sangat best..=)
KTM memang best=))

macam ni la lebih kurang seat aku hari tu...tapi rasanya besar sikit sebab kelas superior..


No comments:

Post a Comment