Thursday 29 December 2011

wedding di pulau pinang bhgn 4

lepas majlis, kami balik umah dalam kul 5++..dekat pukul 6 petang gak la...balik lepas tolong apa yang patut sikit-sikit...

malam tu cadang nak g makan char kuew tiau..tapi disebabkan oleh badan yang sangat penat..kami cancel..better rehat kat umah..lagipun, kami ada tapau nasi kenduri sikit..jadi makan malam kami pun nasi kenduri..huhuhu..

makan sambil tengok vokal akhir...sebenarnya, aku tak ikuti pun rancangan realiti tu...sebab dah bosan..terlalu banyak rancangan realiti..terlalu ramai produk keluaran mereka..sampai aku pun dah tak kenal..ramai sangat yang nak jadi artis gamaknya...tapi yang famous dan dikenali bape kerat je..adoyai..tak pe la..asalkan diorang bahagia...

malam tu pun aku tengok sebab housemate kawan aku memang dok follow je rancangan tu...so, sambil makan...sambil tengok tv...
bagi aku...suara orang lain-lain...sedapnya ikut selera masing-masing...pemilihan lagu pun penting..

lepas habis makan..lepak kejap..then aku pun rasa bosan..esok nak kena bangun awal..keretapi pukul 8 pagi..so, aku pun mintak diri untuk hibernate....

esok pagi, kawan aku yang jadi pengapit tu akan hantar kami ke stesyen, lepas tu die akan terus ke majlis pengantin sebelah pihak lelaki lak..

keesokan paginya..kami bersiap-siap, kemas barang nak balik kl...tapi, aku tengok jam...dah dekat pukul 7..kawan aku yang akan hantar kami ke stesen keretapi tak bangn lagi..kebetulan dia lak period..so aku fikir mungkin kejap lagi dia bangun...

jam dah pukul 7, baru la aku p kejut dia.....baju untuk pi kenduri pun dia tak gosok lagi..huhuu..dia punya la terkejut...silap aku gak tak kejut awal-awal...

so, lepas tu..dia memang pecut habis untuk hantar kami ke stesyen..aku berdebar gak..buat tertinggal keretapi..naya je...tapi dalam hati..ada sedikit harapan..aku harap sangat keretapi delay cam yang berlaku sebelum ni...(wedding di pulau pinang bhgn 1)

pukul 8:05 kami sampai di stesyen...stesyen lengang....tapi ada 1 keretapi kat stesyen..dalam hati berharap itu keretapi kami...kawan aku dah lari-lari anak..pi kejar keretapi tu...huhuhuhu...comey jer...dalam hati..lega...keretapi tak berlepas lagi...

then, aku perasan ada pekerja keretapi tengok kitorang pelik..then dia pun datang dekat kami..dan bagitahu perkara yang aku tak nak dengar...

"keretapi baru je berlepas...yang ada ni keretapi barang"




ya..keretapi baru je berlepas dan kami kena tinggal...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..masa tu nak je mintak kebenaran untuk tumpang keretapi barang tu..huhuhuu...tapi itu just dalam minda ku je..

pekerja tu bagi cadangan untuk kami  try  mintak kebenaran pengurus stesyen untuk naik keretapi seterusnya..then guess what...dia tak bagi..huuhuu..ye la..memang salah kami...lastly..kami ke stesyen bas..nasib baik stesyen bas bersebelahan je ngan stesyen keretapi...dan..biasa la..kalau last minute...tiket mahal..alhamdulillah ada tiket..

then kami beli tiket balik kl ngan harga RM35..naik bas persiaran..syukur kondisinya masih ok...dan kami sampai kl dalam kul 1....senyum lebar je aku sebab..kalau naik keretapi..jangkaan masa arrive tu dalam pukul 4:15 petang...ada hikmah kami sampai awal..heheheh...syukur...

dan sampai sekarang..tradegi terlepas keretapi masih aku terbayang-bayang..ye la...tengok kawan aku lari-lari anak nak gi kejar keretapi...takpe la..experience tu...bila lagi nak merasa..hehehhehe...

pi penang naik keretapi..balik naik bas...hidup mesti de perubahan..takkan nak static je..ye dak???
(ayat nak sedapkan hati..padahal aku yang kena tinggal...)...

(^_^)"

No comments:

Post a Comment