Wednesday 17 August 2011

anak ramadhan...

aku biasa dengar anak bulan..anak merdeka..anak tahun baru...

so kali ni aku nak menulis pasal anak ramadhan...
sempena bulan yang mulia ni...ramai kenalan aku yang melahirkan anak dalam bulan ramadhan...

alhamdulillah...melahirkan anak pada bulan yang mulia ini...
ramai yang cakap..banyak kelebihannya...

ape yang aku bace...kelebihan baby ni adalah..dia seorang yang merendah diri...dan tidak angkuh..

tapi..of course la..ibu bapa pun kena didik dia dengan sebaiknya...terapkan ilmu agama yang secukupnya...

bukan senang nak bela anak pada zaman sekarang...bila tengok keadan sosial sekarang..aku pun takut...cuma akau syukur sebab ma dan abah aku didik aku dengan sempurna...alhamdulillah...

untuk mereka yang akan lahirkan baby nanti..atau dah pun selamat lahirkan...tahniah aku ucapkan...jadi, tanggungjawab dah makin besar...tanggungjawab nak mendidik dan mencorakkan kaler pada kain putih tu besar tu..

silap corak nanti..kaler jadi tak cantik...huhuhu...yang penting kene alert dengan keadaan semasa sekarang..
ok la..semoga anak kalian menjadi anak yang soleh dan solehah...Amin..

p/s:selamat berpuasa sumer...aku sekarang tengah menghitung hari untuk balik bercuti...lalalalal~

No comments:

Post a Comment