Thursday 15 September 2011

suatu pagi yang sibuk...

pagi ni..dek kerana tak membeli sekarang...saya sudah kehabisan stok duit syiling..maklum la...setiap hari, saya mesti akan gunakan sekurang-kurangnya RM1 syiling untuk pergi dan balik kerja...

nak dijadikan cerita...pagi ni, syiling saya sudah habis...kat putrajaya ni, naik bas nadi putra tambang 50sen je.. jimat..sangat jimat...kawan-kawan saya selalu cakap..saya ni untung..duduk dekat ngan ofis, naik bas..boleh jimat dan tak payah susah nak cari parking...maklumla, kat tempat keje saya, parking amatlah susah..kalau nak dapatkan parking yang best, kena datang awal pagi...huhuhuhu..tak sanggup den...

ok,sambung citer...

syiling saya pun habis..bas nadi putra ni, walaupun tambang 50sen je....tapi, kalau kita letak RM1 pun, dia takkan bagi duit baki...diorang akan bagi dua tiket..watpe la saya nak dua tiket...lain la kalau saya ni berdua..ye dak??hihihi..

ok melalut lagi...sambung citer..

bila saya sampai kat bus stop...saya nampak ada dua orang budak sekolah...sorang budak perempuan sekolah rendah dan sorang lagi budak perempuan sekolah menengah...yang sekolah rendah tu dalam linkungan darjah 2 atau 3..yang sekolah menengah tu, dalam tingkatan 1 atau 2...jadi saya pun duduk la di antara budak-budak tu...dengan muka yang habis manis dan suara yang lembut....saya pun bertanya...

saya::adik...adik ada tak tukar syiling?
budak sekolah rendah::ada..
saya::boleh tak akak nak tukar RM1?
budak sekolah rendah::RM1?takde..sambil geleng-geleng kepala..

saya dalam hati...aduhai adik...akak nak tukar syiling..minimum mesti la RM1...kalau kurang dari RM1, maknanya...akak ada la syiling..huhuhu...takpe la..adik ni mesti tengah confius ni..hihihhi..ada kakak manis tegur dia pagi-pagi..hihihii

saya pun beralih kepada seorang budak lagi..

saya::adik, adik ada tak tukar syiling?
budak sekolah menengah::takde

selepas jawab, budak tu terus bangun dari kerusi dia...huuhuu....nape ye..mungkin mak dia pesan, jangan cakap dengan orang yang tak dikenali...bagus budak ni...(ayat nak sedapkan hati..)

tengah saya duk tunggu bas tadi..tetiba...

budak sekolah rendah::mak cik...ni syiling...sambil menghulurkan syiling 50sen...

WHAT???MAK CIK??

nampak tua sangat ke saya ni...i'm only 25 years old..itu pun baru je masuk 25...waaaaaaaa

tapi...takde la saya marah budak tu..huhuhu..saya dengan muka yang still manis..takpe la dik..akak nak tukar RM1....sambil senyum...

mungkin disebabkan kerja-kerja yang semakin bertambah...dan susah...muka saya dah nampak tua kot...waaaaa...takpe-takpe...balik ni nak wat facial...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment