Wednesday 18 May 2011

jungle tracking di sungai chiling

huhu..ni kongsi pic yang aku amik...best sangat2 tempat ni..
boleh la if sape2 nak g..just bayar RM1 je..murah..
then sesuai sangat2 kat sape2 yang suke aktiviti lasak..
jungle tracking ni..kene cross 5 kali sungai...
dan air terjun die sangat2 cantik...serius wa cakap lu..huhuhu


 ni peta laluan dier...dari tempat mula sampa la ke air terjun tu..


 laluan dier kecik je...kene lalu sorang-sorang...so sape-sape nak jalan pegang-pegang tangan tu memang tak boleh la ye....


 ni kene cross sungai..so kalau de budak-budak yang ikut..kene pegang la...kalau tak kene hanyut dek sungai nanti...sape nak jawab..aku tak nak..



waktu jalan-jalan tu..kami terhidu bau busuk yang amat...ingatkan bau ape..maklumla kat dalam hutan..rupenye de bangkai tenggiling...sesape yang tak kenal tenggiling..boleh rujuk sini...=)



 sampai je kat sungai yang kiorang kene cross kali yang ke4...dah dapat tengok ikan-ikan kelah yang berenang-berenang dengan hepi..huhuhu


 
 ni pun gambar diorang...eh..bukan di'orang'..tapi di'ikan'..geram je tengok..rase nak tangkap n bakar sekor..huhuhu..tapi tak boleh tangkap tau...kalau tak kene denda...ikan-ikan kat sini dijaga tau...ade penjaga rupenye mereka-mereka ini..


 akhirnya kami sampai...alhamdulillah..subhanallah...cantik sangat-sangat...



 waktu kami sampai..dah ramai yang ade..foreigner pun ade..so kepada sesape yang nak pi tu..kene bijak pilih hari la ye..huhuhu



 huhu...try bagi mereka ini roti...tapi sebenarnye tak boleh tau...tapi ikan kat sini memang mesra alam..hihihi..maklum la..nampak makanan kat tangan aku..terus berduyun yang datang...tengok lak aku yang bagi..sibuk ramai-ramai datang nak mintak autograf..



 hepi je tengok diorang berenang-renang...sibuk tunjuk macam-macam skill kat aku...aku layankan aje..hihihihi...



 beliau ni pun ade...tengok je kat aku..huhuhu...so kepada sesape yang bawak bekal..hati-hati ye..leka sikit, tengok-tengok beliau ini dah ade kat sebelah...wat muke manis..huhuhu



 air terjun die tinggi lagi tau...waktu ni susah nak dapat port yang sesuai untuk amik pic..sebab ramai orang..



" meh cini..meh cini...ader roti ni...meh..." kate beliau yang berbaju merah...sampai kene masuk dalam air tu...


 aku hulur tangan je hihi..berduyun yang datang...huhuhu..sumer cakap.."nak otograf..nak otograf.."




air dier xde la dalam sangat..tapi yang dekat air terjun tu memang dalam..so,kalau tak pandai berenang..main kat tepi-tepi je ok...



 kitorang mandi lame gak la...ni waktu jalan balik kot..banyak sangat pic yang aku amik..sampai lupe dah..


tapi ape yang aku tak lupe adalah...pi jungle tracking kat santuari ikan sungai chiling memang best...=) bleh rehat-rehat otak...lupe kejap dengan arus pemodenan tu...huhuu
korang cube la..=)

4 comments:

  1. Wah..ada ikansitter eh kat situ.haha

    ReplyDelete
  2. memang ade...huhu...hanye orang-orang yang terpilih je yang boleh nampak..huhuhu~

    ReplyDelete
  3. berapa masa nak sampai dari tempat parking ke air terjun

    ReplyDelete
  4. masa yang diambil...lebih kurang 2 jam naik dan 2 jam turun kalau jalan sambil lihat pemandangan..=)

    tapi tak rasa penat pun..sebab pemandangan yang hijau...=)tenang je...

    ReplyDelete