Tuesday 13 December 2011

Disember 2011

pejam celik..pejam celik...
dah bulan 12...dalam beberapa hari lagi tahun baru...2012..
pada bulan ni..macam-macam jadi...

kawanku bersalin...kawanku bertunang..kawanku kawin...biase la hujung tahun...
bila sebut pasal majlis kawin ni...
baru-baru ni...aku ada ikut kakak ngan abang ipar aku pi majlis orang kawin..huhu...
sebenarnya majlis bersanding...

diorang wat kat dewan...banyak bajet diorang...biasa la..majlis-majlis camni...sekali seumur hidup..insyaAllah...
dan biasanya ikut kemampuan...dan tempat yang aku pi ni bukan calang-calang gak la...orangnya agak senang dan berada..jadi majlisnya besar...kebetulannya pengantin adalah anak kepada salah seorang orang besar kerajaan, jadi menteri pun ada datang di majlis diorang..bertuah punya badan..heheheh
rezeki orang..rezeki kita, kita tak tau...

ok, berbalik pada majlis tu...kami sampai awal disebabkan abang ipar aku ni antara orang kuat majlis tu..so, kena la datang awal..sementara nak tunggu orang penuh dewan tu...aku sempat gak la klik-klik beberapa gambar kat dewan tu...majlis berlangsung cam biasa la...tapi apa yang aku kagum...

semasa kitorang makan...diorang ada buat video..tentang macam mana mempelai ni kenal...aku kagum bila tengok video tu...diorang just kenal 6 bulan je...then terus decide jumpe family masing-masing, then kawin...jodoh kan..
kita tak boleh nak duga...kadang-kadang..kita tengok, orang bercinta bertahun-tahun..sampai ada sampai 1 dekad, tapi mungkindah takde jodoh...tapi ada gak yang berakhir ke jenjang pelamin...contohnya kawan aku..bercinta lebih satu dekad..sekarang alhamdulillah dah kawin dan tengah tunggu kehadiran orang ketiga dalam family kecik diorang..=))

so, semuanya ketentuan..kita hanya mampu merancang, berusaha dan bertawakal..

turn kita, kita tak tau la camne ye..mudah-mudahan di permudahkan Allah...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment