Wednesday 28 December 2011

wedding di pulau pinang bhgn 3

ok..aku nak sambung cerita semalam...

lepas kitorang beli hadiah, kami pun balik..dalam hati, tak sabar nak tengok pengantin...kawan aku yang kami tumpang tu, aku namakan sebagai k'bel.. nak dijadikan cerita, k'bel ni diberi tugas penting iaitu menjadi pengapit dan juga akan membawa pengantin ke butik untuk di make up dan didandan...

jadi kami pun bertolak awal...sampai kat butik...suami pengantin dah sampai...kami tunggu lebih kurang sejam gak kat butik...tunggu mak andam..nasib la kat butik tu banyak baju dan set pelamin untuk aku ngan kawan-kawan aku jamu mata. sempat la berangan lebih kurang...

dalam kul 10, mak andam sampai...kesian gak die..die dapat info yang kami nak pakai khidmat die pukul 10..kawan aku diberitahu untuk datang kul 9..jadi, yang jadi orang tengah ni pun memainkan peranan penting tau dalam memastikan kelancaran majlis..huhuhu...

alhamdulillah..penantian tidak sia-sia...hasilnya..dengan tangan seni dan ke'kreatif'an mak andam..make up kawan aku sangat natural dan cantik. berbaloi kami tunggu lama...tak jemu mata memandang orang kata...

kami keluar dari butik lebih kurang pukul 11:30...dalam kelam kabutnye, ye la..janji nak balik kul 10:30...huhuhu

bila sampai umah, dah ramai tetamu yang sampai..geng kompang,dan bersilat pun dah menunggu..yup..kami sampai kul 12 lebih sikit...cam masa tu dak ok la..

pengantin belah lelaki janji nak datang kul 12:30, so, kami cepat-cepat masuk umah sebab photoghrapher dah tunggu nak amik gambar pengantin sebelum pihak lelaki sampai...

ayah pengantin ni, ramai kenalan gak...so ramai la tetamu yang datang...khemah pun banyak...so, bile majlis kawen..biasa la...dah jadi camtempat perjumpaan teman-teman lama a.k.a reunion....ramai la kawan-kawan masa blaja dulu yang aku jumpa...ada yang datang ngan mak, ada yang datang ngan pasangan..aku je yang tak terpasang lagi..huhuhuhu...

ok, bila pengantin lelaki datang, dekat kul 1 gak la sebab ade satu kereta sesat...so, biasa la...pengantin perempuan akan sambut suami...cuaca lak...panas terik..huhu..cian aku tengok pengantin..berarak ngan jalan slow-slow..team kompang lak men banyak-banyak lagu..tak boleh nak salahkan diorang gak..diorang dah berlatih...lepas kompang de orang bersilat lak..aku tabik spring kat orang bersilat tu..dah la panas terik, atas jalan tar, then die berkaki ayam lagi..sangat gigih..huhuhuhu

lepas tengok orang bersilat, bertepuk, bertampar manja gitu...pengantin pun diarak masuk ke khemah..terus ke makan beradap dan acara potong kek...menu kat majlisni pun macam-macam ada...

ada nasi campur (lauk ayam masak halia, kerabu pucuk paku, daging, dalca dan buah limau), ada laksa penang, ada mee, kuew tiau dan bihun...kuah die lak ade sup dan kari..jadi tetamu boleh pilih nak kuah apa..then ada char kuew tiau dan pisang goreng...air die lak ade 3 jenis...air soya, air asam boi dan satu lagi aku tak pasti air ape..rasenye cam air cincau kot...huhuuhu..

memang sangat besar la majlis die..tak tau berapa habis untuk makan..die tak nak cakap..tapi kalau untuk make up, pelamin, baju dan khemah..semuanya RM3200.00 kalau tak salah aku...huuhu..

itu tak termasuk makan, cenderahati, tempah team kompang n bersilat lagi...aku tak tau berapa habis yang sebenarnya....huhuhuhu...

kesimpulan..aku sangat kagum dengan kemeriahan majlis tu...

sangat.

No comments:

Post a Comment