Wednesday 22 February 2012

baru ku mengerti

Assalamualikum....

sebelum ni...masa aku belajar..aku sentiasa memperlekehkan atau kurang memberi perhatian dengan apa yang ditekankan oleh pensyarah aku...

dan sekarang...baru aku faham ertinya..huhuhu
memang penat nak jadi tenaga pengajar ni...perlukan banyak kesabaran...ketabahan..keikhlasan dan berbanyak-banyak 'ke' lagi..huhuhuhu...

hari ni...aku rasa penat sangat..bukan sebab tidak cukup rehat mahupun tidur...

penat sebab nak mengulang-ulang perkara yang sama...ye...sebab tu aku cakap tenaga pengajar ni seorang yang sabar...

jika student lupe..kita yang ingatkan..jika student tak faham..itu memang wajib la ulang balik...tapi yang buat aku penat....

benda yang diorang dah faham..dah banyak kali aku ajar dalam kelas...kuiz dan assignment pun berlambak aku bagi...

tapi bile test...diorang still tak boleh jawab..

bukan semua..tapi segelintir...tapi cukup buat aku hilang mood dan rasa penat sangat-sangat hari ni...

sabar ye cik naiba..sabar..guru ni tugas die susah..besar..
nak ajar ilmu bermanfaat tu...ikhlas ye...sabar...

mood:::pujuk diri sendiri

No comments:

Post a Comment