Tuesday 21 February 2012

guru

assalamualaikum...

aku yakin semua orang pernah mempunyai guru...jika bukan dalam kondisi formal..semestinya guru dalam kondisi informal..yang mana orang sekeliling kita merupakan guru kepada kita...

apabila dah cakap bab guru ni...aku nak sentuh sikit tentang adab korang ngan guru korang...aku akui, ramai yang terdidik dengan sempurna yang mana mereka menghormati guru sepertimana mereka menghormati kedua ibu bapa mereka. apa yang aku tak puas hati, wajarkah seorang pelajar bersikap kurang ajar terhadap guru yang bersusah payah mendidiknya..
wajarkah perkara sebegitu berlaku...

ya..aku menaip entri ini dengan rasa yang tidak puas hati..bukan hari ini sahaja./..tapi entri kebelakangan ini...

ya..aku memang tak selesa dan tidak bersetuju ngan environment di sini...yang mana...pelajar boleh dan mempunyai hak untuk datang kelas atau tidak...dan ini diikuti oleh guru (pensyarah)...jadual kelas ditentukan oleh pelajar...

wajarkah???mungkin bukan semua pensyarah...tapi kondisi yang aku tempuhi sebegitu...
sudah dua kali aku dibiarkan tertunggu-tunggu di dalam kelas...

mungkin ini sekadar ujian..untuk menguji kesabaranku..

ya..aku yakin itu...

sekarang..aku lebih tenang...apabila yakin..apa yang dilakukan mestilah disertakan dengan ikhlas...
insyaAllah..

No comments:

Post a Comment