Thursday 26 January 2012

entri tanpa nama

Assalamualaikum...

kelmarin, secara rasminya kawan aku sah menjadi tunangan orang...tempoh ikat lak maksimum setahun..tapi kami harap die akan kawen tahun ni..huhuhu..insyaAllah...

aku lak..camni la..pagi ni..pi ke kelas..bawak buku dan nota..persediaan untuk mengajar..aku tunggu dengan tabah..dalam hati..aku merangka dan menyusun ayat supaya student mudah faham apa yang aku ingin sampaikan...

10 minit berlalu...aku tunggu dengan tabah..masih tunggu...

kelas sebelah aku tengok...ade seorang student..tengah study dengah khusyuk..aku tak pasti, die tengah tunggu pensyarah atau memang sengaja nak study kat situ...

ok, beralih pula pada aku yang sedang menunggu...orang kata..penantian itu satu penyeksaan..dan ia terbukti..satu penyeksaan...

dekat 15 minit tunggu...aku tulis soalan..dalam hati..bila diorang masuk..aku akan uji dengan soalan ni dulu..saje untuk review..supaya mereka mudah ingat...

banyak betul agenda aku untuk student...

selesai tulis soalan dan lukis gambarajah di whiteboard...aku tengok jam...dah dekat setengah jam ni...apakah...

tahap kesabaran aku menurun..pantas jari ni taip mesej..tanya student aku..ape ke hal nye...

lepas hantar...seperti yang aku syak..diorang baru on the way nak balik kampus..bertuah punye budak...
agak sakit hati sebenarnya...ini menunjukkan tahap attitude diorang yang agak lemah...

zaman aku dulu...mana la ada lecturer dok menunggu student nak mengajar..adoyai..kalau orang gian nak bawak kete kite panggil 'gile stereng'

kalau orang yang giler nak mengajar kite panggil ape...adakah 'gile whiteboard' atau 'giler maker'



entah la..yang pasti..kelas terpaksa di cancel..dan aku tengah menaip entri ni...huhuhuhu

ok la...untuk sejukkan hati ni..tadi..aku try g jalan-jalan kat tepi pantai..maklum la..kampus tepi pantai...tapi kejap je jalan...angin kuat...huhuhu..takpe la..taip entri kat blog lagi best..huhuhuhu

No comments:

Post a Comment