Wednesday 4 January 2012

sepagi bersama mama

sekarang..mama ngan adik aku ada kat putrajaya...
semalam, kami p hantar adik aku ke kolej kejururawatan kat muar..
dier dapat tawaran spa untuk amik course nursing tu..kiranya, belajar 3 tahun then terus kuar dapat kerja...

rezeki..huhuhu..aku gak yang belum tentu katne...

ok, itu hal semalam...pagi ni..ingat nak bawak mama aku jalan-jalan round putrajaya ni..
jadi, pagi tadi..aku tanya la mama..

aku  ::  mama nok gi mano?meh angah bawok mama gi jale...
          (mama ada nak pi mana-mana tak?meh angah bawa mama jalan-jalan kat putrajaya)
mama  :: mama tok se gi mano-mano...mama teringin nok gi semaye kat masjid besi jah...
              (mama tak de nak pi mane-mane..mama teringin nak solat kat masjid besi je..)
aku  ::  ........


apa yang aku cuba sampaikan...cara pemikiran orang muda dan orang yang agak senior memang lain..kalau budak-budak muda sekarang..kalau jumpa kat tempat baru..mesti la nak keluar pi jalan-jalan kat tempat-tempat yang menarik..

tapi..

orang senior macam mama aku..die lebih tertarik untuk cuba solat di masjid di tempat baru..mungkin akan ada aura yang berlainan...

mungkin...

aku pun tak pasti...

~~mood  ::  insaf jap~~



untuk yang sedikit keliru..masjid besi ni juga dikenali sebagai Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin. dulu sebelum letak nama, ia dipanggil sebagai masjid besi..sebab pembuatannya..banyak strukturnya menggunakan besi..kaler dier pun warna silver..

Masjid Besi @ Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin

No comments:

Post a Comment