Friday 6 April 2012

Semangat 1 Malaysia..

Assalamualaikum....
hari ni..baru kejap tadi.....petang...

tengahari hari ni...aku keluar ke bangi..maklum la..semangat nak buat 5s...aku dan kawan-kawan ke bangi..nak cari bakul kecil-kecil untuk letak kat dalam laci...lepas beli barang..kami makan...makan kat restoran mohd chan...masakan cina muslim...sangat sedap..aku sangat berpuas hati...
lupa nak amik gambar..untuk letak dalam ni...

lepas makan..kami pun balik la...dan macam biasa...kompleks E putrajaya ni..sangat la susah nak dapat parking...sebab tu..kami..kalau dah parking..takkan kuar dah..hanya kuar bila nak balik..tapi sebab semangat 5s punyer pasal..kami kuar gak..

balik tadi..aku tengok kat tempat parking..1 satu kosong..tapi masalahnya...nak masuk tu...punya la susah..sebab perking berterabur..


parking kat blok aku ni...lebih kurang cam dalam gambar kat bawah...

yang kosong hanya petak merah tu je...so..aku pun try la nak parking kat tempat merah tu...sampai dah separuh aku masuk...dan of course dengan bantuan kawan aku sebagai pemandu arah...maklum la..aku bukannya mahir bawak kete..lesen pun P lagi...aku undur la..sampai satu saat..aku dah tak tau nak pusing camne....

secara kebetulan..ada 2 guy cina yang menuju ke parking..mereka macam baru selesai urusan dan nak kuar...kereta diorang selang 2 buah dari kereta aku...

dia dengan gentleman dan bermurah hati nak tolong....syukur sangat-sangat...mereka sangat baik...lepas berjaya park kereta aku dengan terletak betulnya...dia sempat bergurau lagi...mengusik...

"kereta bukan power stereng ye...susah tu..kene selalu pergi gym untuk kuat"...

hehehehe...dan begitu la al-kisahnya...=)..syukur ada diorang datang tolong...alhamdulillah...sampai sekarang aku dok senyum sorang-sorang tiap kali terpandang parking tu...

p/s:meja aku dekat ngan tingkap..dan tingkap tu mengadap parking..=)

No comments:

Post a Comment