Friday 27 April 2012

stuck dalam lif

Assalamualaikum...

dah lama tak menulis...buat-buat bizi lately ni...huhuu..
aku nak kongsi satu kejadian yang tak mungkin aku lupa...baru je jadi pagi tadi...

pagi tadi..macam biasa..aku keluar nak g ofis dalam 7:05minit...umah kat tingkat 13...
aku sorang tengah tunggu lif..aku tengok, perjalanan lif cam tak bizi..sebab aku tengok, dari 3 lif..hanya satu yang bergerak..means ada orang guna...

tanpa buang masa..aku terus tekan anak panah turun..kat parking...semua berjalan lancar...bila dah masuk lif...
lif pun bergerak turun..tetiba...lif berhenti mengejut dan lampu padam...semua padam...

aku panic...try buka pintu lif..guna kudrat yang ada...aku berjaya buka lapisan dalam...cuba bukak lapisan luar..susah...aku try tekan loceng..tapi takde suara..rasenye semua dah shut down terus...

pintu luar tak boleh bukak..aku panic...try ketuk2 manja kat pintu lif..sambil jerit tolong...huhuu..cam klakar lak bile fikir balik..

aku tak jerit kuat-kuat tau..segan..aku jerit slow je...tak tau aku segan dengan sape...hehehehe..padahal sorang-sorang je dalam lif...kamera litar tertutup pun takde...huhuu...maybe aku segan dengan orang yang akan dengar aku jerit nanti..ye la kot..entah..aku pun tak pasti..huhuhu..ok..sambung cerita..

Alhamdulillah..kat pintu tu..ade lubang kecik..bukan lubang..tapi pintu tu terbukak sikit...cukup la aku hala handphone untuk dapatkan signal..handphone memang kene dok kat lubang tu je..kalau tak, takde signal...aku try call kakak aku...then..tau pe jadi??

kredit aku expired...perfect...

then..aku dengar ade orang kat luar...aku ketuk pintu lif..aku nampak cam seorang lelaki..dan dia dengar aku...aku ingat lagi dialog dia...


"eh..ada orang dalam lif ni"

serentak dengan tu...pintu lif yang berdepan ngan lif yang aku dok stuck terbukak..dia pun masuk..dan takde khabar berita dah..huhu..sedih aku...at least tolong telefon maintenance...tapi takpe la..mungkin die ade hal yang lagi emergency...


ok.. aku dah rasa sedikit nak nangis..huhuhu...request kredit ngan kakak aku...tapi die tak reply..aku try request kredit ngan kakak aku sorang lagi dan adik aku...malangnya..hanya boleh request kredit dengan dua orang je.....aku tawakal...tunggu orang lalu dan kakak aku reply mesej...

tetibe...ade orang kat luar...sepasang suami isteri...aku ketuk pintu lif..minta tolong...isteri yang perasan dan bagitau suami dia...suami dia try bukak pintu lif...tapi tak boleh...dia call maintenance...dan die cakap dengan aku..dia dah call maintenance dan mintak aku tunggu..then dia pun turun ngan suami dia...aku pasrah..
aku tunggu lagi...kakak aku reply...share kredit...aku cuba call..sorang masuk voice mail..sorang lagi tak angkat...

sekuat mane pun aku..seberani mane pun aku..air mata i menitis gak coz kakak aku tak angkat call..aku mesej je...

"ANGAH STUCK DALAM LIF"

kakak aku reply tanye kat mane?aku jawab kat tingkat 11...aku tau sebab aku nampak kat lif yang kat depan bile die terbukak...

..tetibe...akak yang turun tadi naik balik..baiknye dia..dia bagi no telefon maintenance, mintak aku call..aku call die cakap staff die on the way...tunggu kejap je..staff die pun sampai...senyum je dia..huhuhu...

lepas kuar...apa yang ada dalam kepala aku..nak sampai ofis cepat-cepat..takut takde parking...aku sempat mesej je kat kakak aku cakap yang aku dah kuar...

mase aku drive, abang n kakak aku call...aku tak boleh angkat sebab sebagai driver amatur macam aku..aku tak brani...sampai ofis..aku call kakak aku..rupanya...mesej yang aku bagi tu lambat sampai..akak aku gelabah sebab bile abang aku bukak pintu lif tengok aku takde...adik die ni ilang..huhuhu...

aku mintak maaf...tak sangka lak mesej lambat sampai...silap aku gak..huhuhu...cian abang n kakak aku...

tadi, kakak aku mesej, tanye nak balik kul bape..katanya nak naik lif sama-sama..trauma..huhuhu

rasanya aku yang stuck, tapi kakak aku lak yang trauma..huhuhu...pape pun..trima kasih akak yang tolong tadi..semoga urusan akak dipermudahkanNYA..amin...

No comments:

Post a Comment